onsdag 27 januari 2016

Du blir vad du äter - men vad äter du?


Välkommen till en rykande het ny hälsoblogg, som undersöker och tar reda på fakta om maten vi äter, samt krossar trötta myter om livsmedel och hälsa. Tanken är att den ska bli något mellan en faktabank som är full med recept och tips och en blogg med personliga inslag samt nyheter inom hälsa och träning. 

Det är nämligen sjukt hur mycket vi förs bakom ljuset när det gäller just mat - det är en tacksam branch att vara i då alla behöver äta, det enda som behöver påverkas är våra matval och detta görs tyvärr ofta genom att utelämna information, göra den svåråtkomlig, göra den svårläst eller rent av lämna felaktig information. De som gör detta räknar med att vi inte bryr oss och inte orkar ta reda på fakta och därför borde vi göra precis tvärtom! Vi borde alla bli medvetna konsumenter som sätter gränser för vad vi är villiga att stoppa i oss, då vi skulle kunna undvika eller lindra så många sjukdomar om vi bara brydde oss om vad vi åt. Det är förresten det första steget till ett friskare liv - att vilja ta kontrollen över sina matval och våga vara kritisk mot de som tjänar på att vi äter på ett visst sätt. Var vetgirig, se dokumentärer (*host*läs min blogg *host*) och gör det svårt för dem att lura dig! Du förtjänar bättre, ja det bästa:) 

17 kommentarer:

  1. Jag AMANDA KARIPETRA bor i USA, jag har lider av herpes, för
    många år, period av 7 år, utan botemedel. på en trogen dag såg jag en
    artikel på internet var en kvinna talade om läkare ISE och hur detta
    Läkaren botade henne permanent av HIV.
    Jag kontaktade honom via hans e-post: ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM och berättade för honom om min sjukdom. Detta galler man botade min herpesinfektion sjukdom. Han skickade mig örtmedicin som botade mig helt. Idag I`m living
    glatt och fri från herpes. Jag hade avsluta på mig att det inte finns någon
    bota, är han ägare och grundare av ISE HERB FORSKNINGSCENTRUM [IHRC]
    Dr .ISE har botemedel mot HIV, Zika, HPV, astma, diabetes, syfilis, låg spermier
    räkna, cancer, galenskap, hepatit, bakterier och parasitinfektion och
    andra relaterade virusinfektion. Han fick tillbringa 15 år i öva
    spiritism, konsulter, med hjälp av örter och andliga metoder för att bota
    sjukdom över hela världen. Det främsta skälet jag skriver detta vittnesmål är
    att informera hela världen om hans stora gärningar, och han är en växtbaserade läkare
    som kan bota dödliga sjukdomar. Han är också en stor spell caster Jag hade inte
    se någon läkare så kraftfull som den här galler man, hade han rädda många liv.
    Du kan kontakta honom via; ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks to dr.ezomo for his good work I never believe that ALS has cure, I was ALS over 3 year now before I came across a comment about how
      dr.ezomo cure ALS and herpes disease but when I saw it i have it in mind
      that he cant cure ALS I just decided to give it a try I contact him that
      night luckily to me he replied me, but I dont believe him I thought it was
      a scam but I still hold on to see the work of Dr ezomo if he is saying the
      truth he ask for some details about me i gave him all he needed and I
      waited to see his reply to my problem after all, he told me to go for check
      up and I went for HIV test I cant believe I was negative,am so happy and
      grateful to God for using Dr ezomo to cure me, that is the reason why i
      decided to write this wonderful testimony of our i was cured, i recommend
      Dr ezomo to you all around the world,contact him on his Email dr.ezomorootandherbals@gmail.com or you can also reach him through WhatsApp number+2349069171173
      dr.ezomo for helping me at this young age if you need help contact,
      He can also cure so many sickness

      Radera
    2. Greetings to everyone reading this testimony, I am Dan Morgan, i am here to
      testify of a great man who was able to cure me permanently from herpes
      Disease just with his herbal medicine,i have been herpes Positive for 5
      years before i came across Dr voodoo Email on the internet on how he has
      been using his herbal medicine to treat and cure patients from different
      virus, so i contacted him and i explain to him concerning my problem, i
      followed up with the instructions he gave me and he urge me to have faith
      in his words that he was going to restore my health back, after some couple
      of days Dr voodoo sent me some medicine which he gave me prescription on
      how to take for 2 weeks, to make the long story short, I have been
      confirmed Negative from my recent test in the hospital, just within 2 weeks
      Dr voodoo was able to make me healthy and see reasons to live again, though
      science says there is no cure, i believe God has sent this great man to
      save people, you can all contact him for his medicine, he has presently
      been treating diseases like,CANCER,BLOOD DISEASE,DIABETES,HIV,TYPHOID, and
      many others, you can contact this man on voodoospelltemple66@gmail.com.or
      add him on whatsApp +2348140120719, God
      Bless you sir!

      Radera
  2. Jag AMANDA KARIPETRA bor i USA, jag har lider av herpes, för
    många år, period av 7 år, utan botemedel. på en trogen dag såg jag en
    artikel på internet var en kvinna talade om läkare ISE och hur detta
    Läkaren botade henne permanent av HIV.
    Jag kontaktade honom via hans e-post: ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM och berättade för honom om min sjukdom. Detta galler man botade min herpesinfektion sjukdom. Han skickade mig örtmedicin som botade mig helt. Idag I`m living
    glatt och fri från herpes. Jag hade avsluta på mig att det inte finns någon
    bota, är han ägare och grundare av ISE HERB FORSKNINGSCENTRUM [IHRC]
    Dr .ISE har botemedel mot HIV, Zika, HPV, astma, diabetes, syfilis, låg spermier
    räkna, cancer, galenskap, hepatit, bakterier och parasitinfektion och
    andra relaterade virusinfektion. Han fick tillbringa 15 år i öva
    spiritism, konsulter, med hjälp av örter och andliga metoder för att bota
    sjukdom över hela världen. Det främsta skälet jag skriver detta vittnesmål är
    att informera hela världen om hans stora gärningar, och han är en växtbaserade läkare
    som kan bota dödliga sjukdomar. Han är också en stor spell caster Jag hade inte
    se någon läkare så kraftfull som den här galler man, hade han rädda många liv.
    Du kan kontakta honom via; ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM ...

    SvaraRadera
  3. HUR JAG FÅR CURED FRÅN HERPES VIRUS Jag har diagnostiserats av HERPES Virus 2014 och jag har försökt allt jag kan för att bli botad men allt till ingen nytta tills jag såg ett inlägg i ett hälsofront om en växtbaserad man som förbereder växtbaserade läkemedel för att bota Alla slags sjukdomar inklusive HERPES-virus, jag tvivlade först om det var riktigt men bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade denna herbalist via hans e-post och han förberedde en HERPES-örtbehandling och skickade den till mig via UPS-leveransföretagstjänsten, När jag fick denna växtbaserade botemedel gav han mig instruktioner om hur man ansöker det, när jag tillämpade det enligt anvisningarna, jag var helt botad av denna dödliga sjukdom inom 14 dagar efter användningen, är jag nu fri från den dödliga sjukdomen som heter herpes, Allt tack vare DR.MAGGI. Kontakta den här fantastiska växtbaserade stavningskanalen via hans email: Maggiherbalcenter@gmail.com eller ring honom på hans mobilnummer (+2347057375409) eller också Whatsap honom på +2348148487280.

    SvaraRadera
  4. HUR JAG FÅR CURED FRÅN HERPES VIRUS Jag har diagnostiserats av HERPES Virus 2014 och jag har försökt allt jag kan för att bli botad men allt till ingen nytta tills jag såg ett inlägg i ett hälsofront om en växtbaserad man som förbereder växtbaserade läkemedel för att bota Alla slags sjukdomar inklusive HERPES-virus, jag tvivlade först om det var riktigt men bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade denna herbalist via hans e-post och han förberedde en HERPES-örtbehandling och skickade den till mig via UPS-leveransföretagstjänsten, När jag fick denna växtbaserade botemedel gav han mig instruktioner om hur man ansöker det, när jag tillämpade det enligt anvisningarna, jag var helt botad av denna dödliga sjukdom inom 14 dagar efter användningen, är jag nu fri från den dödliga sjukdomen som heter herpes, Allt tack vare DR.MAGGI. Kontakta den här fantastiska växtbaserade stavningskanalen via hans email: Maggiherbalcenter@gmail.com eller ring honom på hans mobilnummer (+2347057375409) eller också Whatsap honom på +2348148487280.

    SvaraRadera
  5. I'm here to testify about what DR. PEPOKO did for me. I have been suffering from (GENITAL HERPES VIRUS) disease for the past 2 years and had constant pain and inching, especially in my private part. During the first year, I had faith in God that i would be cured someday.This disease started circulating all over my body and I have been taking treatment from my doctor, few weeks ago I came across a testimony of Lolita Thompson on the internet testifying about a Man called DR. PEPOKO on how he cured her from 5 years HSV 2. And she also gave the email address of this man, advise anybody to contact him for help on any kind of diseases that he would be of help, so I emailed him telling him about my (HSV 2) he told me not to worry that I was going to be cured!! Well, I never doubted him I have faith he can cure me too,, DR. PEPOKO prepared and sent me Healing Oil, Soap, roots and herbs which I took. In the first one week, I started experiencing changes all over me, after Two weeks of using his Roots/ Herbs, Oil and Soap, I was totally cured. no more inching , pain on me anymore as DR. PEPOKO assured me. After some time I went to my doctor to do another test behold the result came out negative. So friends my advise is if you have such disease or know anyone who suffers from it or any other disease like HPV, HBV, HIV, ALS, HBP, CANCER etc. you can contact DR. PEPOKO for help via email} pepokoherbatemple@gmail.com or whatsaap him through his mobile} +2347053699933
    You can also email me on alex.eliana4040@gmail.com I may not reply your mail immediately but at my leisure i will do so, Thanks once again DR.PEPOKO for making me a happy woman again


    E-mail::: pepokoherbatemple@gmail.com

    whatsapp Or Viber number::: +2347053699933

    Here is my details also if you wish to contact me personal:::: alex.eliana4040@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Hej alla där ute har jag en mycket viktig historia att dela med dig om mitt pass liv och det som gör mig en väldigt glad kvinna idag för att komma hit och börja prata om det, jag är Sophia Nava från USA, är mycket glad att dela med mig av det här fantastiska nyheter om en stor och kraftfull DR Billy Mark Han som botade mig blodcancer som nästan tog mitt liv. Jag drabbades av denna sjukdom i 5 år jag kunde inte hitta botemedel jag gör inget annat än att gråta dag för dag tills jag en dag jobbade på något online när jag såg en blogg där en kvinna visade en kraftfull DR-prestanda online hur han hjälpte henne med hivens botemedel har jag inget val vid den tiden att tänka men tro på allt som kommer mitt sätt, jag var tvungen att ta kontakt och kontaktade honom för hjälp, hon nämnde också att han också kan bota någon form av sjukdom med örtmedicin , utan att slösa mer tid jag kontaktade honom på hans email (drbillymarkhealinghome@gmail.com) och förklarade alla mina problem för honom. Han berättade att jag inte skulle oroa mig för det längre, att han ska hjälpa mig först, jag trodde inte, Han sa att han kommer att förbereda en örtmedicin och att han skulle skicka den till mig. Dr sade att användningen av växtbaserade läkemedel enligt deras krav kan göra mycket för någon sökande där ute och jag började använda den, inte länge kände jag mig förändringar, två veckor senare gick jag till sjukhuset för en medicinsk kontroll och till min förvåning var jag helt botad av blodcancer. Jag är väldigt glad fylld med leende som jag är fri från sjukdom, tack och tack till Gud och DR Billy. Om du är utsatt för hiv, cancer, diabetes, lågt antal spam, behöver barn, äktenskapsproblem, astma, hjärnfog eller någon form av sjukdom, kontakta den här kraftfulla mannen via e-post (drbillymarkhealinghome@gmail.com) och du kan också nå honom på instagram eller twitter på drbillymarkhealinghome.

    SvaraRadera
  7. Hej alla där ute har jag en mycket viktig historia att dela med dig om mitt pass liv och det som gör mig en väldigt glad kvinna idag för att komma hit och börja prata om det, jag är Sophia Nava från USA, är mycket glad att dela med mig av det här fantastiska nyheter om en stor och kraftfull DR Billy Mark Han som botade mig blodcancer som nästan tog mitt liv. Jag drabbades av denna sjukdom i 5 år jag kunde inte hitta botemedel jag gör inget annat än att gråta dag för dag tills jag en dag jobbade på något online när jag såg en blogg där en kvinna visade en kraftfull DR-prestanda online hur han hjälpte henne med hivens botemedel har jag inget val vid den tiden att tänka men tro på allt som kommer mitt sätt, jag var tvungen att ta kontakt och kontaktade honom för hjälp, hon nämnde också att han också kan bota någon form av sjukdom med örtmedicin , utan att slösa mer tid jag kontaktade honom på hans email (drbillymarkhealinghome@gmail.com) och förklarade alla mina problem för honom. Han berättade att jag inte skulle oroa mig för det längre, att han ska hjälpa mig först, jag trodde inte, Han sa att han kommer att förbereda en örtmedicin och att han skulle skicka den till mig. Dr sade att användningen av växtbaserade läkemedel enligt deras krav kan göra mycket för någon sökande där ute och jag började använda den, inte länge kände jag mig förändringar, två veckor senare gick jag till sjukhuset för en medicinsk kontroll och till min förvåning var jag helt botad av blodcancer. Jag är väldigt glad fylld med leende som jag är fri från sjukdom, tack och tack till Gud och DR Billy. Om du är utsatt för hiv, cancer, diabetes, lågt antal spam, behöver barn, äktenskapsproblem, astma, hjärnfog eller någon form av sjukdom, kontakta den här kraftfulla mannen via e-post (drbillymarkhealinghome@gmail.com) och du kan också nå honom på instagram eller twitter på drbillymarkhealinghome.

    SvaraRadera
  8. Var vänlig läs hur jag blev herdad från HIV, VIRUS, MIG OCH MIN HUSBAND
    Jag är verkligen glad att jag och min man är botad av (HIV VIRUS) med växtmedicinen i Dr Mohammed, jag har lider av denna sjukdom de senaste 3 åren utan lösning tills jag kom över e-posten till den här läkaren som har botemedel så många människor med sin växtbaserade medicin väljer jag också att ge honom en chans att hjälpa mig och min man, han berättade för mig vad jag ska göra och det gjorde jag vänligt och han skickade oss sin växtmedicin genom kurirleverans och riktade oss till oss hur man använder det följer jag också hans instruktioner för användning och han ber oss att gå efter en kontroll efter 3 veckor och som jag gjorde till min största överraskning kom vårt resultat negativt, vi är verkligen glada att det finns någon som denna DR Mohammed som är redo att hjälpa när som helst någon dag. till alla läsare och tittare som tvivlar på detta vittnesbörd, sluta tvivla på det och kontakta den här läkaren och se om han inte kommer att hjälpa dig. Jag är inte en dum kvinna att jag kommer ut till allmänheten och börjar säga vad någon inte har gjort för mig. genom mig har mina vänner kontaktat honom och de botas. Hans e-postkontakt är herbalcure12@gmail.com eller WHATSAPP OCH CALL ,,,, +2349036036397 eller +22964690913

    SvaraRadera
  9. Thanks to dr.ezomo for his good work I never believe that ALS has cure, I was ALS over 3 year now before I came across a comment about how
    dr.ezomo cure ALS and herpes disease but when I saw it i have it in mind
    that he cant cure ALS I just decided to give it a try I contact him that
    night luckily to me he replied me, but I dont believe him I thought it was
    a scam but I still hold on to see the work of Dr ezomo if he is saying the
    truth he ask for some details about me i gave him all he needed and I
    waited to see his reply to my problem after all, he told me to go for check
    up and I went for HIV test I cant believe I was negative,am so happy and
    grateful to God for using Dr ezomo to cure me, that is the reason why i
    decided to write this wonderful testimony of our i was cured, i recommend
    Dr ezomo to you all around the world,contact him on his Email dr.ezomorootandherbals@gmail.com or you can also reach him through WhatsApp number+2349069171173
    dr.ezomo for helping me at this young age if you need help contact,
    He can also cure so many sickness

    SvaraRadera
  10. Hej alla, jag smittades med herpesviruset och jag fick botad från herpesviruset några månader sedan efter att jag kontaktade Dr. ATEKHA. Jag såg ett inlägg på internet efter att jag har sökt läka i flera år från olika läkare i Kalifornien. Jag skickade doktorn en begäran om hjälp, bara några få mail, jag följde hans instruktioner och han skickade mig medicinen. Nu är jag negativ och jag hänvisade honom till all min vän som hade samma sjukdom och de har fått bota också. Du kan kontakta honom via hans email: dratekha99@gmail.com eller telefonsamtal eller whatsAPP: +2348059097330. Medan jag var på medicinen förstod jag att han också kan bota HERPES, HIV / AIDS, cancer, man / kvinna klimakteriet, missfall, menstruationsproblem, fördjupningsproblem, epilepsi, gonorrho, lössfett, obesitet, missnöje, hypertension, fibrer , BRAIN FOG, EPSTEIN-BARR VIRUS och många fler.

    Kontakta honom idag och lösa ditt problem

    SvaraRadera
  11. Jag heter Sonia Stevens, jag vill dela ett vittnesbörd om Dr BEN som hjälpte mig .. Jag vill informera allmänheten om hur jag blev botad från (HERPES SIMPLEX VIRUS) av Dr BEN, jag besökte olika sjukhus men de gav mig en lista över droger som Famvir, Zovirax och Valtrex vilket är väldigt dyrt att behandla symptomen och aldrig botade mig. Jag surfar via Internet och söker efter botemedel på HERPES och jag såg kommentarer från människor som pratade om hur Dr BEN botade dem. när jag kontaktade honom gav han mig hopp och skickade en växtbaserad medicin till mig som jag tog i bara 2 veckor och det fungerade allvarligt för mig, min HERPES-resultat blev negativ. Jag är så glad som jag delar detta vittnesbörd.Till dig alla som tycker att HERPES inte är botas, det är en stor lögn och skandall från sjukhuset för att sälja dyra droger. kontakta Doc Ben och bli botad från denna sjukdom. Du kan nå honom nu idag via denna email: drbenharbalhome@gmail.com eller whatsapp: +22893464014. Han botar också hiv och andra sjukdomar
    Här är min email: soniastevens1995@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Dr Itua, HIV tedavisi, ben 10 yıldır bir ARV Tüketimi olmuştur. bloglar sitesinde Dr Itua'yla karşılaşıncaya kadar acı çekiyorum. HIV'im ve konumum hakkında her şeyi ona e-postayla gönderdim ve ona her şeyi açıkladım ve beni tedavi edeceğinden korkacak hiçbir şey olmadığını söyledi. , bana garanti verdi. Maddelerin ücretini ödememi istedi. Bu yüzden tedavi ettiğimde şükran göstereceğim ve şifa veren bitkilerinin ifadesini vermek, geri kalan HIV için yapacağınız şeydir. ve diğer hastalıklar Dr Itua'nın iyi çalışmalarını görebiliyor. 5 iş günü içerisinde postaneme gelen EMS Kurye servisi aracılığıyla bitkisel ilacını aldım.Rr Itua dürüst bir adam ve iyi çalışması için onu takdir ediyorum. Onu takdir etmek ve arkadaşlarımın geri kalanını takdir etmek, hapları almaktan ve o şişko belleğe sahip olmak benim için bir kabustur. Benim de neyden bahsettiğimi anlayacaksın. O zaman şimdi olmasa da, özgür ve sağlıklıyım. Dr Itua Herbal Center'a teşekkür ederim. Onun da takvimi var. bana yakın zamanda göndermiş, Kanser, Uçuk, Fibromiyalji, Hiv, Hepatit B, Karaciğer / Böbrek İnflamatörü, Epilepsi, Kısırlık, Fibroid, Diyabet, Dercum, Copd, ve ayrıca Ex Lover'ı Geri Getirmek gibi her türlü hastalığı tedavi ediyor. Burada Onun İletişim .drituaherbalcenter @ gmail.com Veya Whats_app Numarası +2348149277967

    SvaraRadera
  13. Hello everyone i Am Zack and i am from SA i am here to give my testimony about an herbal doctor called Dr,BABA I was heartbroken because i had very small penis,not nice to satisfy a woman, i have been in so many relationship, but cut off because of my situation, i have used so many product which doctors prescribe for me, but could not offer me the help i searched for. i saw some few comments on the internet about this specialist called Dr BABA and decided to email him on his email i saw on the internet,(drbabaspellalter@gmail.com ) so I decided to give his herbal product a try. i emailed him and he got back to me, he gave me some comforting words with his herbal product for Penis Enlargement, Within 7 days of me use it, i began to feel the enlargement, " and now it just 10 days of using his products my penis is about 8 inches longer, and i had to settle thing out with my ex girlfriend , i was surprised when she said that she is satisfied with my performance in bed and i now have a large penis.thanks to Dr,BABA for is herbal product. you can also reach him with this whatsApp number +2348139284741

    SvaraRadera
  14. Jag är glada över att dela detta vittnesmål, jag fick tre år sedan diagnosen fibroid och komplicerad endetrios. Mitt medicinska tillstånd var hjärtbrustet eftersom det orsakade min menstruationskramper, uppblåsthet före menstruationsperioder, lägre buktryck som resulterade i tunga perioder. Jag underkastades olika mediciner av min läkare för behandling som koenzym Q10, ibuprofen, Danazol och många fler. Trots mitt besök hos flera läkare blev min hälsa inte bättre, allt de kunde säga var operation. I början av att ge upp gick jag åt internet för att leta efter en behandling åtminstone. Men jag hittade ett botemedel istället. På internet läste jag ett vittnesbörd om en dam som hade Fibroid. Hon delade en e-postadress till läkaren. Lyckligtvis tycktes allt vara okej efter att jag tog växtmedicinen. Jag önskar att jag kunde säga att det är slutet på det eftersom jag inte har haft några symtom sedan dess.
    Utsätt inte dig för mer fara, använd ett växtbaserat botemedel som är säkert och effektivt. Om du är intresserad kontakta honom via e-postadress DRLEETU99@gmail.com. eller +8615802318178 via whatsapp.

    SvaraRadera
  15. Jag är här för att vittna för världen om David Mohammeds godhet
    Jag blev sjuk av herpes1 & 2 och jag letade efter den som gjorde det
    kommer att hjälpa mig, känna en som hjälper när min vän berättar om david
    muhammed och han gav mig sin e-post och jag kontaktade honom, och jag berättar för honom
    mitt problem, han sa till mig att han har växtbaserade botemedel mot herpes1 & 2 i
    var så glad att höra det och han hänvisade mig också till många människor det
    han hjälpte till med örtmedlet också, jag var så glad att det finns botemedel mot
    denna herpes1 & 2 jag begärde för produkten de kommande 4 dagarna den
    ört var på min plats i USA, jag tog det enligt hans instruktioner
    efter allt och jag åkte till sjukhus för att göra en kontroll och resultatet
    var negativ och jag var väldigt glad över det, jag mailade honom igen och tack
    honom och jag ville betala honom, sa han visste att jag borde ta mina pengar
    borta sa han till mig att jag skulle berätta världen om honom, så jag är nu
    här för att berätta för världen hur David Muhammed räddar mitt liv, han är en man
    med är en egen destination kan du tro på honom med ditt liv och han
    ger dig bra resultat, han utför också alla typer av sjukdom som
     Pengar stava
    Hälsa del spell
    Främjande i affärer
    Attraktionstava
    Häxa hem
    Ex tillbaka stava
    Spirituell helare
    Kärleksförtrollning
    Lotteri trollformulering
    Graviditet spell
    Kampanjtrycket
    Voodoo
    Gifta dig stava
    Soulmate spell
    Skyddstav
    HIV / aids
    Bli gravid
    Bota alla typer av kroppssjukdom
    ETC
    kontakta honom via hans e-post
    adress: muhammedspellcast@gmail.com eller Du kan också kontakta oss på WhatsApp +2347059007941

    SvaraRadera